Vernissage of the exhibition "THE" by Lili Farhadi - Tuesday 2 August 2022

Francesca Prelazzi prelazzi at ictp.it
Mon Aug 1 11:20:51 CEST 2022

Tuesday 2 August 2022
At 18.30 at the ARCOLAB space (via Del Trionfo 1, Trieste)

Vernissage of the exhibition "THE"
by Lili Farhadi
(ICTP Associate Farhad Sobouti's wife)

" I’m a storyteller and if I can’t tell it, I will paint it...
“the”
Is the name of my collection which doesn’t have any exact meaning or
even isn’t pronounceable in my mother tongue “Persian”.
As a woman in this crazy world full of buzzes and censorships, I have
been forced not to show up
Don’t tell
Don’t say
Don’t talk
Don’t see
Don’t exist
Don’t do this
Don’t do that...
But see...
here I am with my stories to tell, look at them , maybe you can find
yours in them..."

Born in 1974 in Tehran, Lili was raised in a family with artistic
background. She studied graphic design at university. She got her M.A.
and worked for advertising companies and also as a freelance designer.
Currently, she teaches at academic level and runs a visual art school
for people with disability.
She considers herself a storyteller through shapes and colors in her
paintings...

More info at:
https://www.ilfriuliveneziagiulia.it/sinaugura-the-personale-di-lili-farhad-allo-spazio-di-arcolab-a-trieste/

Martedì 2 Agosto 2022
Alle ore 18.30 presso lo spazio ARCOLAB (via Del Trionfo 1, Trieste)

Si svolgerà l'inaugurazione della mostra
"THE"
di Lili Farhadi (moglie dell'ICTP Associate Farhad Sobouti):

"Sono una narratrice e se non posso narrarlo, lo dipingerò...
"THE"
È il nome della mia collezione, che non ha un significato preciso o
addirittura non è pronunciabile nella mia lingua madre, il persiano.
Come donna in questo mondo frenetico ed esploso, pieno di ronzii e
censure, sono stata costretta a non mostrarmi
Non parlare
Non dire
Non comunicare
Non vedere
Non esistere
Non fare questo
Non fare quello
Ma guarda...
Eccomi qui con le mie storie da raccontare, guardatele, magari dentro ci
troverete le vostre..."

Lili Farhadi :
Nata nel 1974 a Teheran, Lili è cresciuta in una famiglia dal background
artistico. Ha studiato grafica all'università. Ha conseguito la laurea e
ha lavorato per società pubblicitarie e come designer freelance.
Attualmente insegna a livello accademico e gestisce una scuola di arti
visive per persone con disabilità.
Si considera una narratrice attraverso le forme e i colori nei suoi
dipinti...

Per maggiori informazioni:
https://www.ilfriuliveneziagiulia.it/sinaugura-the-personale-di-lili-farhad-allo-spazio-di-arcolab-a-trieste/